Πατήστε το πλήκτρο "Enter" για να μεταβείτε στο περιεχόμενο

Μαθαίνω να γράφω το όνομά μου

Η εκμάθηση γραφής του ονόματος του παιδιού είναι σημαντικός εκπαιδευτικός στόχος. Μπορεί να είναι μια πρώτη γνωριμία με τα γράμματα του αλφάβητου και τη γραφή τους ή μπορεί και να συμβάλλει στην εκμάθηση και απομνημόνευση των γραμμάτων που το παιδί ενδεχομένως να μη γνωρίζει (μετέπειτα μπορεί να ανασυρθεί η γνώση αυτή όταν πραγματοποιηθεί η εκμάθηση ενός συγκεκριμένου γράμματος που υπάρχει και στο όνομά του). Προϋπόθεση είναι να κατέχει το παιδί τη σωστή/επιθυμητή λαβή του μολυβιού, αλλά και να έχει εξασκηθεί με προγραφικές ασκήσεις.
1η δραστηριότητα:
Κόβουμε σε καρτελάκια το όνομα του παιδιού και το τοποθετούμε με βέλκρο στην άκρη του θρανίου, προκειμένου να έρχεται σε επαφή με τα γραφήματα και τη σειρά τους οπτικά όλη την ημέρα και κάθε μέρα. Τοποθετώντας το όνομα του παιδιού κολλημένο στον τοίχο (για να βλέπει τη σωστή σειρά των γραμμάτων), το καλούμε να κολλήσει τα καρτελάκια με τη σειρά. Επαναλαμβάνοντας τη δραστηριότητα καθημερινά, επιτυγχάνεται η απομνημόνευση και η ανάκληση της πληροφορίας και στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, αλλά και αργότερα, όταν του ζητηθεί π.χ. να γράψει το όνομά του.

Δραστηριότητα εκμάθησης ονόματος (τα φωνήματα κολλημένα στο θρανίο της μαθητριας για οπτική αναγνώριση).

2η δραστηριότητα:
Φτιάχνουμε το όνομα του παιδιού και με άλλα υλικά (π.χ. χαρτί γκοφρέ,
πλαστελίνη). Μπορούμε να αντιστοιχίσουμε το κάθε γράμμα του ονόματος με κάποια εικόνα, η οποία είναι οικεία και θυμίζει κάτι στο παιδί.

Δραστηριότητα εκμάθησης ονοματος με χαρτί γκοφρέ και εικόνες που αντιστοιχούν σε κάθε φωνημα (πχ. "α"-αστέρι").

3η δραστηριότητα:
Βλέπουμε τα καρτελάκια και γράφουμε το όνομα στο τετράδιο με διάφορα
χρώματα.

Δραστηριότητα εκμάθησης ονόματος: γράφω χρωματιστά το όνομα μου.

4η δραστηριότητα:

Γράφουμε το όνομα με διάφορα υλικά (μαρκαδόρο, στυλό, μολύβι και κηρομπογιά).

Δραστηριότητα εκμάθησης ονόματος με διάφορα υλικά.

Σημείωση: Στην πορεία της διαδικασίας ενδεχομένως να προκύψουν και άλλα θέματα, όπως η γραφή του “ε” ως “3”. Εκεί θα πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση και χρόνος, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η δυσκολία και να προχωρήσει η διαδικασία.