Προβληματισμοί και θέσεις εκπαιδευτικών και γονέων για όσες αλλαγές προβλέπεται να συμβούν στις δομές της Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη, ΚΕΔΔΥ), με το Νόμο 4115/2003 που ψηφίστηκε πρόσφατα.
Αναλυτικά διαβάστε παρακάτω
Καβάλα, 19-04-2013
Ερωτήματα για
το Νόμο 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή
Ο καινούριος Νόμος για την Ειδική Αγωγή δημιουργεί πολλά ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας των υφιστάμενων δομών Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα:
· Με ποιο προσωπικό θα στελεχώνονται οι ΣΔΕΥ(Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης) και ΕΔΕΑΥ(Διαγνωστική Επιτροπή Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) αφού τα Ειδικά Σχολεία, τα ΤΕ και η Παράλληλη Στήριξη λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές; Επίσης υπάρχουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, για παράδειγμα το Ειδικό Δ.Σ.Καβάλας δεν έχει Ψυχολόγο, Λογοθεραπευτή, Φυσικοθεραπευτή.
· Θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα Τμήματα Ένταξης ή οι μαθητές θα υποστηρίζονται μέσα στην Γενική τάξη χωρίς την παρουσία Ειδικού Παιδαγωγού;
· Θα είναι εφικτή η υποστήριξη των μαθητών με ΕΑ από το δάσκαλο της Γενικής τάξης που η μόνη βοήθεια που θα έχει θα είναι το πρόγραμμα που θα εκπονείται από την ΕΔΕΑΥ;
· Οι μαθητές με ΕΑ θα γράφονται στα Γενικά σχολεία χωρίς να είναι απαραίτητη η γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ;
· Με ποια συχνότητα μπορεί να διατεθεί το προσωπικό του Ειδικού Σχολείου στο Γενικό Σχολείο; Στη θέση του, στο Ειδικό Σχολείο πώς θα καλύπτεται το κενό που θα προκύπτει;
· Πώς μπορεί να υποστηριχθεί ένα πρόγραμμα, που άλλος θα σχεδιάζει και άλλος θα πρέπει να εφαρμόζει; Το προσωπικό που εργάζεται στην Ειδική Αγωγή είναι κυρίως αναπληρωτές που κάθε χρονιά βρίσκονται σε διαφορετικό πλαίσιο.
· Θα γίνουν προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ και στα Ειδικά Σχολεία;
· Τα παιδιά με Ειδικές ανάγκες πώς θα υποστηρίζονται στο Γενικό Σχολείο; Θα υπάρχει Ειδικό Βοηθητικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό;
Τονίζουμε ότι το «Ένα σχολείο για όλους» είναι θέση όλων μας.
Με ποιες όμως προϋποθέσεις;
Η Συνεκπαίδευση για να πετύχει απαιτεί:
· Τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων.
· Μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
· Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών των γενικών Σχολείων.
Η προχειρότητα του νομοσχεδίου προκαλεί την εντύπωση ότι χρησιμοποιείται η συνεκπαίδευση για να μειωθούν οι προσλήψεις, δεν είναι άραγε επακόλουθο ότι έτσι μειώνεται και η παρεχόμενη ποιότητα στην εκπαίδευση;
Το Προσωπικό και οι Γονείς του
1ουΕιδικού Σχολείου Καβάλας