Πατήστε το πλήκτρο "Enter" για να μεταβείτε στο περιεχόμενο

Οργάνωση χώρου και χρόνου μέσα από τη μέθοδο TEACCH

Η δόμηση του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού και όχι μόνο. Η μέθοδος TEACCH (Treatment and Education of Autistic and related Communications Handicapped Children – Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας)  σε πολλές περιπτώσεις έρχεται να δώσει τη λύση, όπου υπάρχουν δυσκολίες στην πρόσληψη και κατανόηση του προφορικού λόγου.  Η μέθοδος αυτή εκμεταλλεύεται  τις δυνατότητες και ικανότητες των παιδιών και χτίζει πάνω σε αυτές για να προαχθεί η ανάπτυξή τους.

Οργάνωση χρόνου:

Μέσα από οπτικοποιημένο πρόγραμμα με λέξεις, φωτογραφίες ή αντικείμενα δίνεται στο παιδί η δυνατότητα να γνωρίζει το πρόγραμμα το οποίο καλείται να ακολουθήσει. Έτσι αποφεύγεται το άγχος μετάβασης από μια δραστηριότητα σε μία άλλη και από τον έναν χώρο στον άλλο, καθώς και η προσμονή για τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Δίνει τη δυνατότητα προετοιμασίας του μαθητή για τις μη αναμενόμενες και λιγότερο συχνές δραστηριότητες, που αποτελούν στρεσογόνο παράγοντα.

Οργάνωση χώρου:

Ο όρος αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται ο χώρος, τα έπιπλα και τα υλικά στην τάξη. Η διαμόρφωση αυτή κάνει την τάξη και το χώρο κατανοητό και προβλέψιμο.

Περιλαμβάνει:

-τον χώρο της ομαδικής εργασίας

 Ο χώρος της ομαδικής εργασίας είναι αυτός που τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν στο πλαίσιο μιας ομάδας. Προάγεται η κοινωνικοποίησή τους.

-τον χώρο της ατομικής εργασίας

    Η περιοχή ατομικής εργασίας είναι ιδιαίτερα σημαντική. Κάθε παιδί πρέπει να έχει τον ατομικό του χώρο εργασίας, όπου μαθαίνει να εργάζεται μόνο του και να φέρει εις πέρας την δραστηριότητα.

-τον χώρο ατομικής διδασκαλίας

  Εδώ το παιδί μαθαίνει ότι θα  εκπαιδευτεί μαζί με τον δάσκαλο σε μια νέα δραστηριότητα την οποία, όταν μάθει, θα την  κάνει μόνο του στην περιοχή ατομικής εργασίας.

το χώρο του παιχνιδιού (ελεύθερος χρόνος)

   Στο χώρο αυτό το παιδί μπορεί να δραστηριοποιηθεί ελεύθερα και να χαλαρώσει.

-την μεταβατική περιοχή

  Σ` αυτή τοποθετείται το ατομικό ημερήσιο οπτικοποιημένο πρόγραμμα του κάθε παιδιού στο οποίο παριστάνονται ή γράφονται οι δραστηριότητες της ημέρας έτσι ώστε το παιδί να είναι ενημερωμένο για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Το παιδί μεταβαίνει σε αυτήν όταν καλείται να αλλάξει δραστηριότητα.

Η φωτογραφία παρουσιάζει τον χώρο του παιχνιδιού σε μια αίθουσα αυτισμού του σχολείου μας.
Η φωτογραφία παρουσιάζει εκπαιδευτικό μαζί με μαθητή να εργάζονται εξατομικευμένα σε χώρο ατομικής διδασκαλίας.
Η φωτογραφία περιέχει το ατομικό ημερήσιο οπτικοποιημένο πρόγραμμα  κάθε μαθητή σε μια αίθουσα αυτισμού του σχολείου μας.
Η φωτογραφία περιέχει τον χώρο ατομικής εργασίας ενός μαθητή  και το οπτικοποιημένο ημερήσιο πρόγραμμά του.